Kleine beurt

Om veilig te kunnen autorijden, is het belangrijk dat je je auto regelmatig laat onderhouden door een specialist. Je kan hierbij denken aan een kleine of een grote beurt. Dit onderhoud is niet verplicht zoals een APK-keuring, maar een kleine beurt kan wel voorkomen dat je op de weg voor verrassingen komt te staan. Regelmatig controle en onderhoud van je auto biedt dan ook extra veiligheid. U kunt bij onze garage terecht voor onderhoud alle soorten auto’s en automerken.

Wanneer heeft mijn auto een kleine onderhoudsbeurt nodig?

Wanneer je auto toe is aan een onderhoudsbeurt hangt af van de leeftijd en kilometerstand van je auto. We hanteren daarvoor de volgende vuistregels:

  • Is je auto ouder dan 6 jaar? Dan raden we ieder jaar een kleine beurt aan, of na 15.000 kilometer.
  • Een grote beurt is aan te raden na 2 jaar of 30.000 kilometer.
  • Is je auto jonger dan 6 jaar? Dan verschijnt er in de meeste gevallen een melding op je dashboard wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt. Deze melding wordt meestal aangegeven middels het symbool van een sleutel. En soms wordt het aantal kilometers tot aan de volgende beurt aangegeven.

Wat is een kleine beurt?

Je kunt voor onderhoud tussen een kleine en een grote beurt voor uw auto kiezen. Simpelweg gezegd verklaren de namen zichzelf al: bij een kleine beurt voor uw auto worden er basiszaken gecheckt en aangevuld, zoals:

  • Olie verversen

  • Oliefilter vervangen

  • Bijvullen ruitensproeiervloeistof

  • Board computer resetten

  • Accucheck met rapport

  • Bandeninspectie

Ontdek de verschillen met een Grote beurt

Wat is het verschil met een APK-keuring?

Het uitvoeren van de jaarlijkse APK-keuring is verplicht voor autobezitters. Bij een APK-keuring checkt onze monteur, de APK-keurmeester, of de auto voldoet aan alle wettelijke voorwaarden voor het deelnemen aan het verkeer. Tijdens een APK-keuring kijken we onder meer naar remmen, verlichting en banden. Echter, een APK-keuring bestaat alleen uit de wettelijke verplichte controles. Het kan dus zijn dat er een onderdeel van de auto niet in orde is maar dat dit niet tijdens de APK-keuring wordt gemeten. Het combineren van een APK-keuring en een grote-of kleine beurt is dan ook aan te raden. Zo weet je zeker dat je auto in orde is en hoef je niet twee keer naar de garage.

Bereken uw prijs en maak een afspraak

  • Onderhoud voor een vaste prijs

  • Specialist in Delft en omgeving

  • Betaal achteraf na het onderhoud

  • BOVAG en RDW erkend

  • Scoort een 10,0 op bestegarage.nl

Autogarage Delft

Idenburg Car Solutions is een universeel autobedrijf uit Delft en een officiële vestiging van Bosch Car Service. Het bedrijf is een begrip in Delft en omstreken. Als veelzijdig autobedrijf zijn wij het uitgelezen adres voor onderhoud, reparatie, keuren (APK), wassen, poetsen, zorgen voor in-, uit- en overbouw van uw auto.

Beoordelingen

Jeroen HeijJeroen Heij
20:05 20 Feb 24
Prima wasstraat met een goed resultaat.Prijzen zijn niet afwijkend van andere wasstraten.
Jeannette Van DijkJeannette Van Dijk
11:11 20 Feb 24
Snelle service vriendelijke mensen. Goede leenfiets waar je tenminste echt fatsoenlijk op kan fietsen. Gratis wasbeurt bon. Top
B StellingenB Stellingen
11:06 02 Feb 24
Ze hebben bij de wasstraat tijdens de voorbehandeling velgenreiniger op m’n lak gespoten, waarna deze is gaan invreten met lakschade als gevolg. Ga je met deze klacht terug dan ga je pas echt kennismaken met de ‘heren’ van Idenburg Car Solutions. Consequent wordt door iedereen met een Idenbug-shirt aan elk argument afgedaan met: “uitgesloten”, “onmogelijk”, “wij doen zoveel auto’s per jaar, dit komt nooit voor” en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je hebt daar dus ook geen gesprek met 1 persoon maar iedereen in de werkplaats gaat zich ermee bemoeien en geeft z’n mening. Uiteraard vallen ze elkaar niet af. Allemaal in koor: “dit kan nooit hier door de wasstraat zijn gekomen” Je moet je argumenten dus een paar keer herhalen en weer begint dan het wel en niet verhaal. Op de 1 of andere manier mij als klant van meer dan 5 jaar ergens in tegemoetkomen of meedenken is totaal geen sprake. Letterlijk was het antwoord: “hier gaan wij niks aan doen”. En dan te weten dat ze alle middelen en kennis in huis hebben om enige coulance te bieden en i.i.g. aan te bieden om een poging te wagen om de schade te herstellen. Vergeet het maar. Zelfs in het begin is een “Goh, meneer hoe dan ook vervelend voor u” o.i.d. niet te horen. Sterker nog: men schuift simpelweg de roldeur omhoog en verzoekt of je wilt vertrekken als je je stem verheft en wat emotie laat zien. (ja ik was boos). Hr. Idenburg: U had beter een foto kunnen nemen van de schade en die bekijken dan van mijn kenteken. Hieronder staan er een paar. Wat een slechte klantbehandeling en beschamende service. Ik had dit niet verwacht van een bedrijf dat beweert zich juist te onderscheiden in service en als slogan heeft: Wat mooi is moet mooi blijven. In de kou laten ze je staan! Hoe kan je je vergissen.
Jeroen EngbertsJeroen Engberts
13:41 27 Jan 24
Ik kom er om mijn auto te wassen. Goed materiaal, niet duur, snel klaar
Inge GerreseInge Gerrese
16:05 24 Jan 24
Eerlijke man. Mijn auto zou meer kosten als wat hij waard was. Daarom niet gemaakt.
Wouter HooghiemstraWouter Hooghiemstra
09:39 21 Jan 24
Fijne garage, ik kom er al jaren en ben tevreden over de communicatie en service. Deze week de multiriem laten vervangen en bij het ophalen stond de auto weer netjes en gewassen klaar!
Edward BeemerEdward Beemer
11:47 14 Jan 24
Nette wasstraat, vriendelijke medewerker die zorgvuldig met een drukspuit de wagen voorbehandelt, gratis overdekt stofzuigen
Pascal “Passie”Pascal “Passie”
13:48 08 Jan 24
Je hebt wasstraten en je hebt Idenburg! Altijd een feestje voor mijn auto en mijzelf, want super vriendelijk en behulpzaam personeel en altijd met een glimlach jouw bolide laten glimmen! Met de waspas krijg je altijd korting op reguliere prijzen en een handig opwaarderen met cash of pin.... Echt super handig! Mijn auto wordt altijd super schoon en schoonste in vergelijking met alle andere wasstraten waar ik ben geweest! Wat ook fijn is, is het gratis stofzuigen!5 sterren verdient sowieso het personeel, de wasstraat en personeel in de garage, maar ik zou echt 5 sterren kunnen geven als STOFZUIGERS MEER ZUIGKRACHT zouden hebben alsjeblieft ????! Uiteraard een gegeven paard... etcetera..., maar "geweldig" zou het direct zijn als stofzuigen daadwerkelijk stof kan zuigen zeg maar????????.Verder echt geweldig!
Sebastiaan JansenSebastiaan Jansen
13:15 22 Dec 23
Wat een fijne service! Last minute APK, super snel geregeld en erg fijne en vriendelijke mensen! Tot slot nog een gratis wasbeurt ook, écht fantastisch.
Marleen Van DijkMarleen Van Dijk
10:00 18 Jan 23
APK gedaan. Je wordt eraan herinnert om een afspraak te maken wat vervolgens heel makkelijk is. Ik had een afspraak voor de APK samen met een afspraak voor een grote beurt. Alleen de APK is gedaan omdat de grote beurt niet nodig was. Er wordt niet geprofiteerd.
Robbie DrögeRobbie Dröge
06:24 10 Jan 23
Een klant gerichte en integere Bovag garage voor onderhoud, poetsen en wassen. Absoluut een aanrader!
Mike DuivelaarMike Duivelaar
14:10 26 Oct 22
Vandaag mijn camper naar de winterstalling gebracht. Gisteren heeft de camper een grote wasbeurt gehad bij dit bedrijf. Vandaag in de zon zie je pas hoe goed er gewerkt is. Camper ziet er weer als nieuw uit. Ben zeer tevreden.
Rieko SchuurRieko Schuur
15:14 22 Sep 22
Ook oudere auto’s worden perfect gepoetst en gecoat. Super service en vriendelijk personeel!
Jee-at- MarktplaatsJee-at- Marktplaats
08:36 21 Jul 22
Zeer service gericht. Alle monteurs die langskwamen hadden oog voor mijn twee kinderen en kregen zodoende een ijsje of drankje aangeboden. Dit maakt dat mijn ervaring zeer plezierig was om te kunnen wachten tot de auto klaar was
js_loader